onsdag 25 augusti 2010

Hmh ...

Jag borde egentligen sova, men jag ska det snart i alla fall! I alla fall, har anmält mig och Miro till två träningar innan hemmatävlingen (debuten), det känns bra. På lektion är det inte å mycket foku på just mig och Miro, utan mer allmänt och egentligen är det inte det tödet jag beöver. En träning ger så mycket mer och det finns vissa bitar jag faktsikt vill ha extra hjälp med. Har förövrigt skrivit upp så vi har en tid per dressyrträning fram till December, vem om ider vart (mellan mig och Johanna) är nästa problem.

Men till dagens ridning, blev ridhuset för banan var geggamoja ungefär = inte trevligt att rida på. Man skönk ner minst 5 cm .. Red inte så länge, han stretade emot i överångarna så jag antar att sadeln kan ligga och göra ont någonstans. Den ligger i bakvikt och då har jag pallat upp den med padden vi har under hoppsadeln. Annars vet jag inte, lädren var 1-2 hål förkorta men eftersom man måste använda våld för att kunna ändra längd sket jag i det. Han har inte jobbat i ridhuset sedan i lördags och det märktes, han var arbetsvillig. Ska be Cissi att kolla på sadeln, tänker inte säga så mycket mer förren hon sagt vad hon tycker för jag är inte så bra på sadlar. Ibland känner jag för att skita helt i sadlar och rida barbacka istället, då slipper man hela tiden oroa sig för att sadeln inte ligger bra.

Us mötet var lika intressant som vanligt, man sitter och väntar på fika. Nu ska jag sova, stavfel och saknade bokstäver får ni leva med! Datan hoppar över bokstäver både här och var just nu .. Även om jag skriver dom!

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

2 kommentarer:

  1. Har läst någonstans att om sadeln ligger högt fram (i bakvikt) är den för trång, och därför löser inte kilpadden problemet utan lyfter bara upp sadeln därbak, den är altså fortfarande smal, men aa, tänkte säga det i alla fall hehe :)

    SvaraRadera
  2. Har padden bara för tillfället tills han gått ner tillräckligt mycket tills sadeln sjunker mer fram så den hamnar i lodplan. (: Sadelutprovaren sa att jag skulle behöva ha den kanske en månad och sedan ta bort den, men eftersom padden inte är tillräckligt hög så ligger sadeln forrfarande något i bakvikt. Det här med sadlar är verkligen inte lätt!

    SvaraRadera