tisdag 3 augusti 2010

Till häst en tredje gång ... idag!

På kvällen blev det även ett litet lätt pass med Miro. Johanna skulle ridit egentligen, men hon orkade inte så jag fick väl offra mig då. (; Han var inte alls lika pigg som igår, utan mer lagom. Skrittade först fram och sen skrittade jag en ganska lång stund på tygeln innan jag började trava. Skrittade först bara på fyrkanten och sedan på volt åt båda varven, sedan några 8volter och några framdelsvändningar. Framdelsvändningarna blev bättre än de blivit innan, nu hade han bjudning i dom. (y) Gjorde någon skänkelvikning för båda skänklarna också. Travade lite, på volt och 8volt. Och runt på fyrkanten. Jobbade bara på att få ett stöd och sen att få honom lie lägra och längre. Rullade på i lättsitts i galoppen nått varv åt båda håll också för att bara känna av galoppen. Travade av och då kändes han riktigt bra! Lång och låg och jag kollade hela tiden av honom med jämna mellanrum genom att ge honom handen.

Ska rida honom ett pass imorgon, på em blir det och då har vi markarbete (tror jag). Hoppas han är lika lugn om idag, framåt men inte för mycket. (;

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar