söndag 15 augusti 2010

Jag och Klara bestämde träff i stallet, var meningen att vi skulle smörja men det sket sig. Jag fettade in de rosa tyglarna och lädergrimman i alla fall. (y) Klara spånade även Gerdas box och sedan vid halv tre tiden hämtade hennes pappa upp oss och det bar av till Gerda. Klara hämtade henne i hagen och sedan fixade hon med skydd och så. Lastningen gick bra, dock var inte linan den bästa så haken gick av .. Men efter en provisorisk lösning gick det bra. Hon blir snällare och snällare för varje gång hon lastas tycker jag, fast hon är ju inte som alla andra och kastar sig och så, nej hon växer fast på rampen och står nöjt där.

Väl hemma så mockade jag åt Miro och hjälpte till att ta in hästarna. Men jag tror Miro glömt bort att Gerda är hans bästavän .. Var lite skoj, för när Miro kom så stod han mellan Gerda och Goldie. Gerda stod och sparkade och höll på, Goldie brydde sig knappt. Själv stod han och såg förvirrad ut och fattade inte varför den stora grå var så arg! Men ändå var det Gerda han skrek efter när hon gick, så fort han inte såg Gerda så ropade han efter henne! Det var lite sött. (': Hon var ju inte så impad av honom, om man säger så. Miro kom på måndag kväll (typ halv 8) och Gerda åkte på på onsdag em. Idag gick det bra, de nosade på varandra och såg glada ut. Inga sparkar men nu på kvällen var Gerda liite arg på honom, han rörde ju på sig för fan. :o Men när han kliade svansen mot hennes boxvägg var han vääldigt söt. (;

Var hästägarmöte idag, vi gick bara igenom vem som skulle ha vilken jour och lite om våran sadelkammare. Efter det borstade jag Miro och fixade med flugmedel och sånt. Vi tog en promenad runt Dalsbyn, jag ville inte rida med min nacke och sen behövde han komma ut lite tyckte jag. Han var snäll, men fordon och hundar och sånt är inte läskigt men allt annat! Vi travade upp för en backe också, HAHA! Han kastade sig en gång också, de smällde ju igen en bildörrr bakom ett staket. :o Väl tillbaka böt vi tränset mot grimma och tog en kvällsbetesstund. (:

Imorgon får han nya hagkompisar, tror det blir jättebra! :D Con Rise har kliat av jättemycket man längst ner mot manken. ):

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar