onsdag 4 augusti 2010

På fm red jag dressyr på Zanzibar, som var precis som han ska vara. ♥ Först red vi arbetsserpentiner (eller plutoshund ben, eller vad nu Cissi sa?). Han var ganska snabbt med och sökte sig neråt. Då blev jag så glad .. Efter att ha ridit det tog vi lite skrittpaus och sedan gjorde vi skänkelvikning in till mitten för ena skänkeln och ut till långsidan igen för den andra. Fattade galopp på mitten av kortsidan och galopperade till mitten av nästa kortsida. Det gick bra, högergaloppen var dock lite jobbig tyckte han. (; Men det var faktiskt den som kände bäst. Älskade, finate lilla Zanzibar. ♥

Lunch och teori, idag på teorin gick vi mest igenom vad vi tyckte blivit bättre under dagarna.

På em red jag markarbetet på Miro. Han var lugn på framridningen men sen när vi kom in i övningen blev han pigg och lite stark. Det var inte lätt att hålla koll på allting och dessutom försöka att inte hamna långt bak i sadeln .. Nej, det gick verkligen inte bra. (; Avtravningen blev bättre. Sadeln blir i bakvikt och då blir även ryttaren det och när det blir en ''dunk'' i ryggen släpper han den och blir spänd. Men Cissi la en handduk under och vilken skillnad det blev! Helt plötsligt kände jag verkligen hur mycket jag ridit i bakvikt innan, något jag inte riktigt tänkt på. Nu förtår jag varför mina igångsättningar varit som de varit .. Och han blev riktigt sur när de andra fick gå in, så då gjorde han lite hopp och skutt, bushästen!

Han fick en dusch efteråt, för att få bort intorkad svett och annat äckel! Och framförallt, lera som sitter någonstans där under. Dock kommer han se lika förjälvlig ut om en vecka igen, suck. Efteråt fick han beta lite, medan mamma mockade klart hans box. (;

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar