tisdag 19 oktober 2010

Bloggar jag läser!

Lista på bloggar som jag kollar och läser (om de uppdaterat) dagligen

*www.schalalafelicia.blogg.se - Felicia Höglund, självklart följer jag henne eftersom hon är en av mina bästa vänner! Läs om hennes liv i stallet med sin häst Debbie, utrustning, fotografering och massa annat. Hon fotar grymt bra, men är dock lite för bra på att byta bloggar varje vecka .. Men när hon väl kommit igång brukar det bli några inlägg om dagen. Jag läser alltid hennes blogg först!

*www.bergmutt.blogg.se - Sarah H Bergman, följer henne för att jag vet vem hon är. Läs om livet i skolan, i stallet, ridpass, utrustning och allt vad det nu är. Uppdateringen är varierad och bra, oftast flera inlägg om dagen.

*www.dressyrmupparna.se - Eller Linn Ingvarsson och Ingrid Skoog som de egentligen heter, en stor hästblogg som säkert de flesta redan följer. Läs om Linns och Inrids hästliv, träningar, tävlingar och stalldagar. Utrustningsinlägg och åsiktsinlägg dyker också upp, innan körde de stenhårt på ''Hot or not'', vilket tyvärr verkar ha dött ut. Att den handlar om min favoritgren, dressyr, är ett stort +.

*www.johannagrant.shapemeup.se - Johanna Grant Boklund, en av de större hästbloggarna. Läs om hennes vardag i stallet med hästarna, tävlingar och träningar. En hel del utrustningsinlägg, hon är en ''märkernörd'' som älskar färger! Uppdateringen har dock varit upp och ner på slutet, men det kommer i vågor.

*www.enewe.blogg.se - Evelinn Åkerman, även denna är väl en av de lite större. Läs om Ewes vardag i stallet med hästarna eller om tävling och träning. Dressyren i fokus, precis som jag. Andra inlägg förekommer också. Hon har precis skaffat sig en ny ungponny som jag önskar henne lycka till med!

*www.calinnes.blogg.se - Calinne Mattson, följer henne eftersom jag vet vem hon är. Uppdateringen är kanske inte på topp, men när hon uppdaterar blir det om stallet och vardagen. Men inläggen är bra när de kommer!

*www.carlssonpateket.blogg.se - Sara Carlsson, följer den för att jag tycker det är en blogg med bra innehåll. Hon skriver om sitt liv med hästarna, blandat stallvardag, träning och tävling. Inlägg om utrustning förekommer det också, helt klart läsvärd!

*www.absolutgenne.blogg.se - Sofia Genne, ett namn som säkert de flesta känner till! Uppdateringen är inte på topp, men jag tycker inläggen brukar vara intressanta när de kommer. Dressyren i fokus, Jennie gillar!

*www.bdbskvaller.blogspot.com - Gossip Queen, vem kan det vara? Uppdateringen är inte speciellt bra, men när det kommer är det lite skoj att läsa om ''hetaste'' skvallret på bilddagboken.

*www.ylvafalkestrom.blogg.se - Ylva Falkeström, eftersom jag känner henne IRL är det roligt att följa. Vardag, stall, träning och tävling! Även hon har skaffat en ny ponny, kör samma race som mig och skaffar ponny från Vetlanda. ;)

*http://www.nikonister.blogg.se/ - Maja Gärdström och Tina Söderberg, en fotoblogg. Två tjejer med nikonkameror (vilket alltid gillas) som bla ger varandra fotouppdrag (liknande mig och Felicia). Värd att läsa tycker jag, lite extra skoj är att jag gav just namner ''nikonister'' som förslag när jag och Felicia skulle starta blogg (hon var dock inte lika förtjust i det ;)) och att de senare gjorde en blogg med namnet helt omedvetna.

Tror det var alla, har nog inte glömt någon sån där superviktig om jag glömt någon i alla fall! De står inte i någon speciell ordning. Någon som kan rekomendera fler bra bloggar?

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

2 kommentarer:

  1. Jag läser din, Felicias ( som är smämst på att uppdatera!), Dressyrmupparnas, Johanna Grant, Sara Carlsson, BDB skvaller och så tycker jag att Karin Warnmarks är bra, Warnmark.blogg.se. Just nu lite tråkigt då hon är hästlös men följer den iaf (:

    SvaraRadera
  2. Jag glömde tillägga prylbloggen! :D
    På hippson.se, nyheter och roliga saker ;D

    SvaraRadera