söndag 10 oktober 2010

Hejhej!

Jag känner mig lite smått duktig, jag var i stallet halv 10 idag! I vanliga fall händer det typ inte, om jag inte ska träna eller nått förstås. Miro fick vara kvar inne idag på morgonen, så när jag kom dit borstade jag och tränsade. Sen gav vi oss ut på tur med Klara och Gerda, Klara barbacka och jag promenerade med Miro. Vi gick först större delen av turen tror jag, han var spänd i början men slappnade av mer och mer. Vi gick till första norddalsbacken och vände, så det blev en bit.

Tillbaka till stallet fick hästarna äta lite gräs och sen vart det prat på stallplanen innan vi gick in i stallet med dom. Borstade av Miro och ut med honom i hagen. Mockade och plockade undan grejor.

Strax efter 12 tiden åkte vi mot Avesta, första startande i lagklassen var en Säterryttare. Vi satt i ridhuset där i nästan 5 timmar, det vara bara liite kallt! Blev en 4e plats för laget i alla fall, kul att det gick så pass bra även om det varit lite ''strul'' med ryttare och så. Eftersom både jag och Karin skulle ridit i laget behövdes 2 reserver. Stod inte med på internets startlistor vilken tid jag skulle ridit, men på de som var utdragna där fanns jag med i LB:1 i alla fall, skulle startat sist vilket var kl 18.10! Man kan ju bara undra när jag skulle ridit i LC:1.

Nu är jag struken från Ludvika också, nu måste vi bara fixa med vetrinärsintyg och sånt för båda tävlingarna.

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

1 kommentar: