söndag 17 oktober 2010

Uteritt!

Egentligen skulle jag ju ha tävlat idag, men det gick juinte för sig .. Istället tog jag och Klara en härlig tur i höstsolen i Djupdalarna! Med rumpmuffar på sadlarna gav vi oss av, idag var det bara krångel en gång, vid bron på dit vägen. Jag satt av Miro och ledde över honom så gick det bra. Han var så mysig idag, när vi travade mellan åkrarna första gången verkligen sög han tag i bettet och jobbade igenom hela kroppen! När vi kom upp på banvallen gjorde han lite bus också, Gerda ville inte riktigt gå framåt så Klara galopperade ivääg kanske 3 språng och då for Miro rakt upp i luften och skrek sitt grisljud och sen galopperade han också, haha! Men sedan travade han på bra igen.

I Djupdalarna red vi runt lite här och där, jag hittar typ runt den vanlga svängen men inte så mycket mer, jag känner igen mig mer och mer i alla fall. Vi red i alla fall i trappbacken, vilket Miro tyckte var riktigt jobbigt och sedan skulle vi rida mot Pernilla, men kossorna var lite läskiga så vi kollade på dom och sedan vände vi. Vi travade ganska mycket och han fick verkligen jobba igenom hela kroppen i en lång och låg form, nyttigt för honom. Han vill ju gärna bli hög i formen och igår red vi ju verkligen igenom i den höga formen och det satta sina tydliga spår, väldigt lösgjord ponny. I galoppen var han lite dragig, men när vi galopperade rakan kom jag på en asbra teknink, jag höll händerna vid manken i lite halvt kors (sen slog jag kunt på tygeln så att tyglarna inte skulle bli helt långa om han lyckades, jag brukar nämligen släppa på ganska mycket på rakan) och det fungerade verkligen bra. Och han tog verkligen tag i arbetet på ett helt annat sätt, jag tycker rakan borde vara minst tre gånger så lång faktiskt.

På hem vägen red vi en liten omväg för att få trava lite extra, + att vi red ner i Bispberg. Han var så fin, superkänsla! Han var ganska svettig när vi kom hem, haha.

När jag fixat honom och släppt ut honom i hagen blev det att mocka och så, så stallet är helt klart.

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar