tisdag 26 oktober 2010

Hoppning!

Hoppning stod på schemat idag, vilkiet innebär ridskolehäst! Jag valde tydligen först, haha, så det fick bli8 Harley! Var ovant och annorlunda att rida honom, en hade 7mil lång, smal hals och hästen kändes ungefär 7mil lång det också .. Tecken på att jag i stort sätt bara ridit Miro de senaste månaderna kanske? Och Zanzibar är inte speciellt stor han heller ..

Det gick bra, bara tuta och köra! Han är verkligen en ål, huvudet, halsen, bogen och baken är på olika ställen och sen är det lite segt. Men det är nyttigt att rida sånna hästar, man kan verkligen inte sitta och sova! Hoppningen gick bra, en häst som Harley är precis vad jag behöver. Han sköter hoppningen och jag sköter tempot och vägarna. Vi hoppade travkryss, smalt hinder och blockstutts. Allt gick bra, men det kändes som allt gick i slowmotion. Både Miro och Zanzibar har ju lite mer tempo, haha. Men jag är nöjd och jag har önskat att få hoppa Harley nästa gång igen, vi får väl se hur det blir med den saken.


Jag och Harley på förra årets hopp- och dressyrkurs.

Johanna har ridit Miro idag, hon tog med pappa ut på en promenad runt Dalsbyn och bort mot Norddalen. Det hade gått bra.

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

1 kommentar:

  1. Fin blogg !
    Allt bra idag ?

    Följa varandra med bloglovin ? :)

    SvaraRadera