lördag 9 oktober 2010

Dressyrträning!

Imorse när jag kom till stallet började jag med att ta fram alla Miros grejor, sedan reggade jag upp kameran på stativet och filmade Klara när hon tränade, det såg bra ut! Sedan bufflade jag upp stativ och kamera på läktaren, det var inte så speciellt lätt att komma fram med stativer genom alla smala öppningar. Hämtade Miro i hagen, lerig som bara den.

Borstade, sadlade och tränsade, sen gick vi ut och red fram. Det gick inget speciellt vidare, i traven var han lite vinglig (att sadeln satt på svaj gjorde det inte bättre) men i galoppen rullade vi bara på och det gick bra.

Gick in i ridhuset, vi tränade typ bara på min sits. Det ÄR faktiskt inte lätt att rida, de som tror att det är superenkelt och inte alls jobbigt borde faktiskt prova innan de säger något! Jag har dessutom inte lärt mig att sitta riktigt i dressyrsadeln, haha. Men vi red runt lite på fyrkanten och volterna, i både trav och galopp. Det kändes lite segt och sådär, men så kan det ju vara. Har fått läxa att träna på att trampa fram skänkeln (den åker gärna bak) och lite annat, det är bara att jobba på. Men jag är nöjd.


Gick med honom i paddocken, släppte in honom i boxen för torkning och sedan borstning. Han fick gå ut och äta, gissa om han rullar sig det första han gör? Jodå! Har mockat och pratat med Klara annars. :(

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar