fredag 22 oktober 2010

Seriösa klubben!


Grimman var verkligen mycket finare på .. Men den är fortfarande vääldigt provisorisk!


Hej seriösa klubben!




Trött ponny efter ridning ..
Dagens extremt seriösa outfit:
*Hjälm - Svart Euro Lite
*Handskar – Roeckl Vesta
*Jacka - Klubbjackan
*Ridbyxor - Rosa/beigrutiga Back to Back
*Ridskor+chaps - Dublin+Mountain Horse
Har doch ingen bild på vad jag hade, haha.
*Sadel - Dominus
*Schabrak – Rosa Showmaster fun allround
*Sadelgjord - Stübben
*Stigbyglar - Royal Steel
*Träns - Cheval, med en fin omatchande brun aachenrem, gummityglar
*Benlindor - Rosa fleece bak
*Benskydd - Svarta Event fram
*Rumpvärmare - R&B

Det ena dressyr schabraket är tvättat och blött, det andra låg i tvätten så det fick bli en nödlösning! Bakskydden var blöta från saneringen så lindade bak istället och sen hade jag ett par torra till fram. Ridningen gick allmänt åt skogen. Han låssades vara rädd för allt och kunde absolut inte gå förbi bommarna på marken till en början. Skritta var inte att tänka på, vi taktade fram. När jag började jobba honom sköt han mig åt ändera höger eller vänster så sadeln gled hit och dit och jag fick hoppa av två gånger och spänna sadelgjorden eftersom jag inte kan från hästryggen. (x Ville speciellt inte utmana ödet eftersom han rätt som det var bara flög upp i luften. De var folk som tutade på parkeringen, barn som lekte och allt vad det nu var. Han la sig dessutom bara i handen och släppte högerbak. Ju mer han krånglade, ju mer frustrerad blev jag, ju mer krånglade han. Jag kom på den brilianta idén att jag skulle trava över bomserien och det var en bra idé! Travade över den en gång och han bara frustade ur sig och slappnade av, så gjorde det några gånger till. Sedan var det någonting som vart läskigt igen så var det som början igen. Jag red inte alls länge för det var inge kul när han bara krånglade, red så jag fick en hyffsad känsla i båda varven i alla gångarter bara. Var dessutom ganska hårt på banan.

Efteråt mockade jag och bokade även ridhuset på söndag, då ska jag rida seriös dressyr! Efter det kelade jag massor med sötponnyn i boxen. ♥ Då var han förlåten, jag kliade öronen hur länge som helst och han stod typ och sov med mulen i min mage .. Min fina ponny.

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar