söndag 24 oktober 2010

En rubrik.

Nu har jag just kommit hem från stallet, imorse när jag kom dit mötte jag en ytterst ledsen ponny i boxen. Att bli lämnad kvar inne, dessutom helt ensam, gillades inte. Borstade honom och sedan sadla och tränsa, in i ridhuset. ''dörrhörnet'' vid läktaren var superfarligt, men efter ett tag slappnade han av bättre där nere. Traven gick bra idag, sedan i galoppen gick det minder bra. Började åt vänster och han sköt över mig till höger så sadeln följde med .. Så de gick rakt åt h*lvete. Böt varv och galopperade åt höger och då gick det bättre. Tog skrittpaus och lät honom pusta sedan satt jag lite ner i traven, kändes bra. Galopperade åt vänster igen och det gick bättre. Satt lite mer i traven och sedan travade vi av. Känns som att vi behöver ut och busa lite i Djupdalaran just nu!

Han vart varm och lite svettig så jag tog av sadeln och gick en bra stund med honom, sedan i stallet ryktade jag honom och sen fick han stå med fleecetäcke på sig medan jag mockade åt Pelle. Att stå inne själv var fortfarande inte så populärt, men bara jag var i stallet var han tyst. Gick jag ut därifrån stod han och skrek som fan. När jag mockat färdigt böt vi fleecetäcket mot regntäcket och gick ut.

När hästen var ute mockade jag åt honom och sedan plockade jag undan de sista grejorna, gick sedan ut med kameran som sällskap till hagen. Hästarna v ar på G allihopa och det var liv i alla hagar utom hos Gerda och Mary och Helios och Pelle. Fotade en hel del söt (men kassa) bilder på Miro och Love, de kommer senare ikväll.

Hemma kom jag på att jag ska leda knatte vid 2 .. Usch, idag är jag verkligen inte sugen på det. Jag fryser och är trött, så att gå runt i ridhuset några timmar lät inte speciellt lockande.

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar