torsdag 14 oktober 2010

En bra och dålig dag!

Kan ju börja med att noprovet var väldigt lätt .. Skoldagen slutade dock inte lika bra, när jag kom till cykelstället var min kära cykel borta! Jag fick glatt vandra till stallet ..

Klara hade borstat och så, jag behövde bara byta om och sadla Gerda. Sen bar vi oss iväg, vid bron blev det stopp, efter att Classico backat in i det faluröda (syntes på henns rumpa) planket och stått på haserna i en gjordbacke så satt jag av Gerda och ledde över henne. Fick parkera henne i en liten nerförsbacke för att komma upp igen, haha. Hon är inte lika liten som Miro .. Nästa problem uppstod när vi skulle ut vid vögen, de höll på att klyva ved och det var ju bara såååå (inte) läskigt. Nu fick båda sitta av och leda de längst vägen till vi svängde över till andra sidan. Vi parkerade hätarna neranför backen till banvallen och klättrade själva en bit upp för att komma upp. Trav på banvallen gick bra, Klara travar ett steg när Miro tar typ 3, haha! Efter 2 till tjaffsningar kom vi fram till Djupdalarna (dock vad den sista där man rider ner i Djupdalarna) kom vi ner dit, dock slapp vi sitta av. Vi red ett varv i Djupdalarna, blandat skritt, trav och galopp. Gerda är stor och rör sig 3ggr större än Miro, att försöka rida ihop henne var väääldigt svårt! Men öronen är spikrakt framåt hela tiden, glad Gerda. Påvägen hem gick det bra, blev diskussioner vid bron bara. Det slutade med att jag och Klara böt häst och då gick Gerda över, jag fick rida Classico sista vägen hem. Hon bockade inte av mig som i drömmen. Men nu har jag i alla fall suttit på henne.

I stallet borstade jag av Classico och tog bort grejorna, Klara och jag slängde även in en tvättmaskin med skydd. Sen gick jag hem och gjorde lite smått och gott, har tex skrivit min termreport till engelskan, den blev enligt mig ganska bra. Skrev också en utförligare och längre anteckning i tyskadagboken, känner mig duktig faktiskt.

Johanna har ridit Miro och fixat allt med honom idag, men jag har pussat på prinsen i alla fall. Imorgon är det vilodag och på lördag träning för Pernilla!

Imorgon kommer nog uppdatering bli noll, bara så ni vet. Tacokväll med övernattning i stallet, gillas! Men jag är åter på lördag!

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar