lördag 2 oktober 2010

Dagens träning.

Gick inte så speciellt bra, nej. För det första red vi en superklurig övning, och vi travade fram några varv bara innan vi började med den. Det var inte länge sedan han bara drog iväg i världens tempo när jag galopperade på fyrkanten eller på volten, då kan ni ju kanske tänke er när vi skulle rida i förvänd galopp i en båge .. Det blev absolut inte bättre av att båda var jättespända. Det blev bättre och bättre i alla fall, bara jag koncenterade mig tillräckligt och slappnade av gick det att rida i förvänd galopp och allt sånt. Avskrittningen blev en promenad ut mot Näs.


Röd = trav, grön = skänkelvikning, blå = galopp (åt båda varven)

Dessutom hittade jag sår som inte fanns där igår, det första man tänker på är såklart att även Miro fått samma skit som några av ridskolehästarna fått. Men, det är nog inte sånt för de ser inte lika ut .. Men man blir ju orolig! Jag fotade Johanna idag också, hon red sin sista träning på Blacky.

Vi har jouren i helgen så har varit och tagit in alla hästar, skönt var att många redan var inne! Gick snabbt och smidigt, eller ja, att ta in Robbie och Goldie är kanske inte det smidigaste men de tycker att det ska gå väldigt fort .. Hemma slog jag på TVn och precis då kommer Totilas in på banan, taming! :D


Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar