fredag 8 oktober 2010

Nu när jag har en dressyrsadel ..

.. Måste jag självklart ha en massa grejor till den! Nejdå, men det viktigaste måste man ha i alla fall. Schabrakfronten måste uppdateras, har endast två stycken. Vill ha lite matchande lindor till också, så det ser lite snyggt och seriöst ut. Egentligen, varför inte lägga 10min extra och linda istället för att ha skydd? Aja, är man lat så är man! Vill ha massor av schabrak, dock vill jag bara ha dyra saker och jag är inte precis stenrik ..

Tv¨å dressyrschabrak jag gillar, det svarta är diskret och jag gillar den röda pasboalen. Det rosa är jag såklart kär i, har ju allroundschabraket också. Det som är tråkigt med Hööks schabraken är att de blir matta i tvätten och tyget blir inte som från början .. En dressyrgjord vill jag också ha, visserligen skulle vi få en med sadeln men jag vet inte riktigt vad det är för modell på den. Den på bilden gillar jag, för det är inget resår på den! Det är inte lätt att få tag på lädergjordar utan resår och jag tycker det är lite onödigt. Ska det vara resår ska det vara på båda sidor och det ska inte vara speciellt elastiskt. Elastiska lindor vill jag också ha, vill ha både svarta och vita, kanske de på bilden? Vill ha ett par vanligt röda (inte vindröda som de på bilden) också.

Ha det bäst,
Jennie ♥

1 kommentar:

  1. Det svarta schabraket är snyggt, men inte bra passform! :s
    Kom hit och shoppa lite på sharpman ist? =)

    Varför ska dressyr gjordar avra så onödigt dyra? ;o

    SvaraRadera