onsdag 13 oktober 2010

Glad ponnyhäst!

För ungefär 1,5h sen kom jag hem från stallet. Nu är dressyrsadeln betald och det är bra, hon skulle även komma förbi med en sadelgjord imorgon. Hoppas den passar bättre än min! Vi hade samtalsmöte inne i sadelkammaren om allt mellan himmel och jord, sen kom vi på att vi kanske skulle göra iordning hästarna.

Jag fixade Miro åt Sanna, hon jobbade sent och så. Ja fick stå och frysa i mörkret på ridbanan medan de andra red. Men gud så lärorikt det är att se någon annan rida ens egen häst! Jag såg mycket tydligare vad han gjorde och hur Sanna korrigerade. Hon sa samma sak som jag själv märk (och alla som jag ridit för också påpekat) att han inte riktigt jobbar med högerbak och bara böjer halsen för att slippa.

Sedan blev det lite hoppning, de hoppade ett kryss och sedan en linje med 3 hinder. Lite mer ihop satta saker och även en trippel. De avslutade med en bana, där högsta räcket låg på 90 och det andra låg på 70. Det såg bra ut, förutom att Miro fick knas och låssades bli rädd för Charon som gick förbi utanför paddocken. Då flyger man åt helvete och gör skänkelvikning, så ni vet. Men sen fungerade det bra igen. Miro tyckte det var roligt att få hoppa, jag vill också kunna hoppa utan att behöva vara nervös i minst 2 dagar innan och ja .. behöver jag berätta mer?

Efteråt tyckte Klara att jag skulle följa med henne, Sanna och Sandra till City Gross, men jag tackade nej. Gick istället hem och åt och kollade på Bonde söker fru, läst en gång till till provet imorgon också. Men jag vill till City Gross inom en snar framtid och titta på täcken och lite annat smått och gott.

Imorgon direkt efter skolan ska jag och Klara på tur till Djupdalarna. Miro får stanna hemma med Johanna, hon rider honom efter sin teori. Jag och Klara ska ut med Gerda och Classico, Klara vill att jag ska få känna på Gerda i skogen och därför har hon lånat Classico av Sandra.

Vilket långt inlägg, guld stjärna i himlen till den som läste!

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

1 kommentar: