söndag 3 oktober 2010

Lång dag!

Var i stallet vid halv 8 tiden, höet var redan fodrat eftersom Gerda skulle iväg och tävla så vi behövde bara fodra kraften i stora. Sedan släppte vi ut de i lilla och sedan de i stora, mockade och ja allt sånt. Det gick fort eftersom vi var så många. Vid 11 red jag, Cissi kom och hjälpte mig. Det gick mycket bättre än igår! Vi började md att rida lite halvt bogen in på spegellångsidan i båda varven och även skänkelvikning på hörnlinjen. Fokusen låg mest på mig, sedan red vi lite på volten med övergångar av alla slag. Miro var riktigt trött idag, seg och framåtbjudningen var inte på topp. Men jag förstår det, den här veckan har blivit intensivare än tänkt! Imorgon får han en välbehövlig vila och veckan som kommer blir inte alls lika intensiv, den saken är klar. Jag är riktigt nöjd, min fina ponny! ♥

Sedan har dagen rullat på, efter lunchfodringen hem och skriva på slöjdrapporten .. Gick inget vidare men ändå! Jag la mig på soffan och halvsov en timme istället innan insläppet. Ingen bra insläppsdag idag, Goldie hade damp och Robbie med för den delen .. Samritha var lite halvdamp, men hon var snäll jämfört med de andra två.

Hämtade pizza och jag kan bara säga att Sätergrillen INTE kan göra kebabsås, goda pizzor men såsen, fyfan! Kollade på The Holiday också, men fick avbryta före sista halvtimmen och gå upp och kvällsfodra och sköta om Miros sår. Såg klart på den efter det.

Nu sitter jag här och ska nog sova inom en snart framtid, är väldigt trött.

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar