lördag 16 oktober 2010

Dressyrträning!

Dagens dressyrträning gick riktigt bra! Pernilla tyckte jag hade gjort min läxa jag fick förra gången bra och jag märkt själv vilken skillnad det var. Ibörjan red vi innan förspåret i trav och gjorde lite framdelsvändningar. Serpentingbågar red vi också. Red runt på volterna, jävlar vad bra galoppen kändes idag alltså!

Efter lite skritt red fick vi vända rätt upp, rida rakt några meter och sedan skänkelvikning till väggen och en 10m volt på andra långsidan. Gjorde det i båda varven, i vänster gick det bra, men Miro tyckte det var jääättejobbigt när man inte bara fick vingla ut till fyrkanten. I höger vart det lite svårt för mig i början, hamnade helt snett men sen blev det bättre. Sedan fick vi vända rätt upp, lägga en volt till vänster och sedan ut i högervarvet igen, Pernilla stod nere vid A och hon var ju bara så farlig, trams. Sedan vart det ju märken i spåret där, då var man tvungen att titta på dom varje gång man red förbi. Avslutningsvis red vi bogen in på långsidorna, när jag hittade ramen helt gick kändes det verkligen bra.

Jag är nöjd med honom, känns verkligen som det går framåt! Har fått nya saker att jobba på nu också tills nästa gång.

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar