onsdag 27 oktober 2010

Bus i ridhuset!

Det blev lite markarbete i ridhuset, Klara tyckte vi skulle ha höjdhoppning men jag avböjde, haha. Men vi la upp en cavaletti på volt och en galoppbom, suuper. Han kändes ganska fin, red ganska kravlöst och bara framåt. I galoppen kändes han riktigt lugn, hade dock kunnat haft lite mera tryck i den. Bommarna upptcäkte han i sista sekund när vi travade över dem först, i båda varven, men efter några gånger flöt det på lite bättre. I vänstervarvet för vi utåt (vadå tappa högersida en aning?) och i vänster flöt han inte ut på samma sätt, istället var han tvungen att kolla på bommarna som det var glödande pinnar. Galoppbommen gick väl sådär, jag vågar inte rida honom fram till bommen. Sitter och håller honom för jag är rädd att han ska överhoppa sig och dra iväg eller nått .. Ganska fjantigt när blocken ligger platt på backen (typ 30cm) men jag tycker det är jättehemskt .. Men det är en jättebra övning för mig, att bara låta honom sköta allting. Är nöjd med liten kille i alla fall.

Imorgon lät det som de skulle möblera om i hagarna igen. Miro gick ju med Love och Juster, men Miro mobbade ut Juster för någon vecka sedan så han fick flytta in till Con Rise och Matrix. Miro och Love leker ju ganska mycket, eller ja, de leker till Love inte vill något mer. Och Miro har ju bitit upp Love ganska rejält på halsen så nu fick han inte stå där något mer .. Men de skulle prova släppa ihop honom med Con Rise och Matrix, han stod ju med Con Rise innan så förhoppningsvis ska det gå bra. Bara Con Rise ger FAN i Miros man!

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar