måndag 11 oktober 2010

Utebus!

När jag kom till stallet var det bara att sadla ponnyn och sticka iväg! Vi tog Bodilvändan idag och det gick bra, fick sitta av över reningsverksbron bara. När vi red mellan åkrarna kom det en mötande traktor så fick fick vända in på en åker och titta på den, men Miro tyckte inte den var läskig. Sen galopperade vi lite och då gjorde Gerda bussprån så Miro hängde galtt på. När vi kom in i byn stod en farbror med röjsåg och den var lite läskig. Sen red vi på banvallen tillbaka och ner i reningsverket igen. Gerda hade turbon i idag så vi hamnade på eftertjälken hela tiden, haha.

När vi kom tillbaka till stallet travade vi av lite i paddocken, Miro tyckte skuggorna var läskiga och han var väldigt på men lugnade ner sig. Travade på lång och låg och när jag längde tygeln tog han ett lägre stöd. Cissi tyckte vi var lite överdrivna när vi red runt med reflexer i paddocken, men det fanns kanske en anledning?

Us planeringsmöte gick allt annat än fort oc vi var dessutom tvugna att väga kvällshö på iskalla höskullen! Tur jag blev varm när jag mockade efteråt iaf ..

Ha det bäst,
Jennie [Hjärta]

1 kommentar:

  1. Det är väll gulligt att ha reflexer i paddocken? =)
    svar: det av ju itne meningen att ni skulle läsa den.... Bara tycka att jag var duktig som skrev så mkt (; hehe, bokstäverna komemr alltid lite som dom vill... Av någon anledning verkar jag tycka om EMD, skriver alltid emd ist för med :P

    SvaraRadera