fredag 8 oktober 2010

Min bästa Miro!

Idag har jag fått reda på vad det är för smitta i stallet, vad tänker jag inte skriva ut här. Jag tycker faktiskt inte att hela världen behöver veta det, så de jag tycker kan få veta det berättar jag för.

Red ut med Klara och Gerda idag, vi var superduktiga och tog på benreflexer och jag snodde även Tallbos reflexväst. Gerda skulle verkligen inte gå idag, till reningsverksbacken kom vi men sen sa hon nej och skulle backa hem ungefär. Men Miro gick först (med vääldigt mycket övertalan och absolut inte gratis!) en bit, men för tt vi skulle komma framåt var jag tvungen att rida med hela sätet, benen och smacka. Det vinglade på ganska bra nerför, det verkade som han var full eller nått, men han var ju tvungen att leta efter fel i omgivningen. Halvvägs hoppade Klara av men Gerda hade inga planer på att gå nerför backen, hon ville backa upp. Mir ville inte gå längre, men jag fick honom att gå fram typ 2 steg och sedan satt jag också av och ledde honom och då gick han. Han gick även först över reningsverksbron, men det var inte mer än så.

Sedan gick allt så bra, vi tig en liten omväg till Djupdalarna bara för vi ville inte bråka vid ett ställe, det var en som höll på och snickra. Miro var finfin idag, övertaggad ibörjan men då red vi skänkelvikning i zickzack över vägen och gud så fin han blev! I galoppen var han taggad och galopperade lite smått på stället om inte Gerda galopperade iväg på en gång och när vi skulle sackta av visade han att han är vääldigt duktig på att samla sig. Men han sög verkligen tag i bettet och jobbade med hela kroppen när vi galopperade i ett normalt tempo. Sen busade vi lite i uppförsbackarna och då släppte jag honom som bara flög han fram. Lillkillen. ♥ När vi travade av på banvallen påväg hem ville han först bara galoppera, men då började jag flytta honom igen och då coolade han ner och bara travade på lång och låg. Sen gick vi först över bron igen, dock avsuttet men ändå.

Sedan tig jag hand om Miro, borstade och så. Mockade och plockade undan grejor och sen blev det hemfärd. Imorgon ska jag träna själv för Pernilla, så skoj!

Ha det bäst,
Jennie ♥

(Och jag vet att alla älskar mitt första inlägg idag, men Oskar var så otroligt jobbig och höll på att dra bort stolen och grejade. Sen stod han och Crille och sa att de borde få datan för att de skulle göra skolarbete, sure. När de fick den sen så satt de vi youtube, skolarbete på höög nivå!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar