lördag 30 oktober 2010

Bus eller bus!

Insläppet idag gick väl hyfsat bra, Robbie stod på bakbenen och fick fnatt när vi gick ut ur hagen sen gick hon bara och taktade, de andra var snälla. Sen var jag och hämtade Johanna med mamma och sen hem och äta. Upp till stallet och rida!

Ridningen gick bra, superseriöst och allt! Mjukisbrallor. (y) Han kändes fin i alla fall, men såklart måste man titta lite extra i alla hörn. Jag har verkligen lärt mig massor på den fronten av att rida Zanzibar, han har gett mig så mycket som jag bara kan ta med till Miro! När jag red Zanzibar och han tittade i hörnen, spände sig och försökte gör helomvädningar satt jag och var typ livrädd, men när Miro gör det är jag inte alls rädd! Jag bara sitter där och lägger innerhanden mot halsen så han tvinga ställa innåt och på med innerskänkel. Behöver göra det 1-2 ggr sen räcker det bra oftast. Fast i och försig, Miro går ju inte och vrål spänner sig en halv långsida innan hörnet så, det gjorde ju Zanzibar, aja!

Satt lite ner på honom i traven och det känses jättebra, klarar verkligen av att rida ihop honom på ett annat sätt då. Kändes fin i galoppen också, travade av på serpentiner och då kändes han kanon!

Sedan när jag skrittat av och började ta av honom började pappa fodra i stora stallet och vi var färdiga ungefär samtidigt. Sen fodra i lilla stallet, medan jag hängde in alla grejor fodrade han kraft i stora och sedan hjälptes vi åt i lilla, haha.

Nu ska jag försöka fixa ett önskeinlägg, hihi!

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar