fredag 29 oktober 2010

Uteritt!

Gick upp till stallet och tog in hästarna, när jag går där i godan ro får jag sms av Klara som berättar att hon blir 45 min sen .. Eftersom hon mötte buseen Borlänge-Säter när hon satt på bussen från Falun. Jag borstade och fixade med båda hästarna, så när hon väl kom höll jag på och tränsa Miro och Gerda var redan färdig. Bara att sitta upp och rida! Det vart en spännande början, Gerda ville inte gå framåt. Hon fick backa ner för typ hela reningsverksbacken och vi hade tur vid bron, Sofie kom från andra hållet så hon red över och sen red hon över igen så vi fick lite draghjälp, haha!

Miro kändes jättefin, tog verkligen tag i arbetet och sprang inte bara på. Han arbetade verkligen under sig från början. På banvallen var han nästa seg, hmh, han brukar kuta som fan där så jag får rida skänkelvikning i zickzack för att han ska bli lugn. (x Blev bara en snabbvända i Djupdalarna för mörkret började komma! Vi skrittade ner för backen och travade lite sen galopp, vände och sen galoppera rakan tillbaka! Fult ös sa Miro, det gillades verkligen inte när jag tyckte vi skulle bryta av och fatta vänster galopp istället. Men han kändes bra, han tar lixom verkligen i! Sen red vi tillbaka hemåt, nu var det lite mer fart i traven, men han arbetade fortfarande bra. Blev lite problem när vi skulle ner mot reningsverkat igen, mitt i den snorhala backen skulle Gerda backa .. Efter övertalning gick Miro neråt, dock väldigt fort med en livrädd matte på ryggen som var rädd att han skulle halka. Sen stod Miro och Gerda inprincip på varandra när vi kommit ner .. I vanliga fall ser Gerda super sur ut mot Miro och han surar tillbaka, men nej, nu kunde de stå tätt intill varandra. Slutade med att när jag satt av efter att fått fram honom några steg och gick fram till bron och över.

Väl hemma var det redan ganska mörkt, vi gick in och tog av hästarna och så. Sen borsta och mocka och allt sånt där. Blev lita prat i köket också, innan hemfärd.

Mitt rum är inte färdigt ännu, gör klart det sista i morgon! Har faktiskt tillbringat några timmar där iadg ..

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar