lördag 2 oktober 2010

Bloggtips!

För att få läsare och kommentarer på en blogg finns det många saker man kan tänka på. Tänkte skriva ner några saker som jag tycker är viktiga för att en blogg ska bli intressant att läsa och fortsätta följa! Även lite allmänna tips man kan tänka på. Kan ju bara påpeka att jag ligger på minus på många av punkterna ..

*En genomtänkt bloggadress
-Namnet är viktigt, det ska vara genomtänkt och kanske även lite anknytet till vad bloggen ''handlar'' om. Det ska vara något som är ganska lätt att lägga på minnet, med inte allt för mycket upprepningar av bokstäver.

*En genomtänkt och fin design, med en passande header
-En design som passar in på bloggen med en header som passar till. Det är mycket roligare att besöka en blogg med en fin design och header än en utan. En header med fina bilder och även lite passande text på gör att det ser mycket trevligare ut och man får även en lite större uppfattning om vad bloggen ''handlar'' om.

*Mycket och varierande uppdatering
-En blogg där det alltid (oftast) finns nya inlägg att läsa när man går in är roligare att läsa än en blogg som sällan uppdaterar. Variation är också viktigt, jag uppdaterar i stort sätt bara om vad jag gör och jag tycker själv att det blir ganska tråkigt att läsa. En blogg som har en bred variation i sina inlägg är mer intressant att läsa. En hästbloggare kan tex skriva om; träningstips, åsikter om utrustning mm, outfits (finns der något roligare än att se alla fina (och mindre fina ..) outfits som kommer upp!), utrustning och mycket mycket mer.

*Bildrika inlägg
-Inlägg med bilder är alltid roligare än de utan ..

Det var lite om det viktigaste som lockar och håller läsarna kvar, om någon har något mer att lägga till kan man ju alltid lägga en kommentar.

Ha det bäst,
Jennie ♥

1 kommentar:

  1. Vad kommer man ihåg för namn då? :P Mitt är ju itne direkt passande till vad bloggen handlar om, eller jo - om mig :P

    Tycker du får lägga upp lite 'roligare' inlägg med bilder, outfiter mm. Jag är för lat för att bara sitta och läsa texter hela tiden, nu lägegr ju nästan alla 'storbloggare' av så du får bli nästa ;D

    SvaraRadera