lördag 24 juli 2010

10 saker du inte visste om mig ..

Saker du kanske inte visste om mig ..

*Jag har varit i Thailand mer än 10 månader av mitt liv, bla vid tsunami-katastrofen 2004. Men vi klarade oss utan skador.

*När vi kom hem från Thailand efter att ha varit där i sex månader pratade jag en blandning mellan stockholmska/halländska/dalmål, ett flertal människor störde sig på de. (Pratade verkligen lidingömål, med konstiga iiii ni vet?)

*Jag kan inte använda solkräm, är typ allergisk mot det. Använder jag det får jag solexem och bli bubblig i huden, dur jag inte är så jättekänslig mot solen.

*När jag var yngre (fram till 13 års åldern ungefär) var det hoppning som gällde för min del. Då var det hoppningen jag ''satsade'' på. Men när jag kom till mer inverkan i min ridning insåg jag att dressyren var roligare. Dessutom blev jag skrajj för hoppningen, först när jag hoppade en häst på ett ridläger som jag inte hade kontroll över, Och att inte hoppa på tre månader (när jag var i Thailand var inte heller speciellt smart ..

*När jag var liten hade jag midjelång hår, när jag var 9 år klippte jag det axellångt ungefär, eftersom jag tröttnade på det. Alla andra tyckte jag var helt knäpp och galen ..

*Jag har väldigt svårt att lita på folk. Jag har ofta kommit ''i andra hand'' som liten, ena dagen dög jag andra inte ..

*Försvarets hudsalva är min drog till och från, nu har jag en bra period och använder det ungefär 2 ggr/dag bara ..

*Jag har svårt för höger och vänster, när jag rider måste jag jämt tänka efter. Min fd ridlärare (som jag tränar för då och då nu förtiden) har kommit på att det är bättre att säga inner eller ytter, då kopplar det på en gång ..

*Jag kommer ihåg när jag sa att jag aldrig skulle börja rida Zanzibar, eftersom jag ändå bara skulle bli tvungen att byyta upp mig. Ni såg ju hur bra det gick ..

*Min högra hanled är full av armband, 5 buddha-band (första fick jag i october 2006, hade 6 förut men ett har gått av ..), ett vanligt Thaiarmband och en hårsnodd. Buddhabanden ska få lossna av sig själv. Rider jag utan långärmad tröja brukar jag skilja på höger och vänster genom att titta på min högra arm ..

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar