måndag 12 juli 2010

En lycklig Jennie ..

Var vid hundbadet hela dagen typ, blåste som fan .. Hem och åt och sedan upp till stallet och Miro. (: Borstade och fixade, sen blev det ridhuset! Och det är vääldigt svalt och skönt där inne och det gillar vi. (y)

Idag var ingen bra dag, kan varken säga om han var seg, pigg eller normal. Red framåt för skänkeln men så fort jag tog en förhållning bröt han typ av och utan förhållningar går det ju bara fortare och fortare. När jag travat fram blev det lydnads övning, trav med skrittövergångar med oregelbundna mellanrum på volten. Över gick sedan till att vända genom volten varje gång vid x, fast gjorde också en halt från trav vid x och sen trav igen och sedan blev han mycket lydigare! Travade lite på fyrkanten och sedan lite skritt. Galopperade gjorde jag på volten. Tycker det är obehagligt att galoppera på honom i ridhuset, det är så litet. xD Han var lite stark i galoppen. Sen när jag travade av gjorde vi lite ökningar på långsidan, herre gud! ;o När jag tycker Zanzibar tar i är det ingenting. xD Sen gav jag honom handen då och då och han tog villigt ett lägre stöd i den.

Sen böt jag och Johanna, så jag skrittade av lille Busponnyn. ♥ Där av rubriken .. Bilder kommer i ett senare inlägg. (:

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar