torsdag 8 juli 2010

Då har jag varit och ridit Miro, dock blev det inget bad eftersom det såg ut att bli regn .. Sen kom jag på att jag inte ville gå själv med endast en polle genom hela samhället. (a) Så det får vänta lite till. (;

Red lite dressyr/bommar på stora utebanan istället. Travade fram och sen mina älskade 8volter, först i lättridning och sedan i nedsittning. Högervarvet gick bra, vänster var värre han ville inte riktigt spåra .. Låg kvar på den volten ett tag och det släppte lite i alla fall. Travade bommarna 3 ggr/varv och sen tog vi skrittpaus. Trava igång lite och sedan galopp, höger gick bra. Vänstergaloppen var inte heller något vidare, rumpan var ungefär tre m bakom kändes det som .. Men efter ett tag släppte det och sedan gick traven också finfint. Gjorde lite framdelsvändningar sen, de gick väl sisådär. (x Travade av honom lång och låg, flyttade liite för skänkeln också. Gick faktiskt bra det också. (:

Borstade och myste med honom i boxen sen, han är för go lilla ponnyn. ♥ Sen den 21/7 ska jag träna dressyr med honom för Pernilla! :D Jag lääängtar, jag behöver verkligen någon som kan stå på marken och ge mig tips och råd så jag kommer ett steg längre. (:

Nu är återupplever jag gamla barndomsminnen, jag lyssnar på BUBBLES! Fick en av låtarna på hjärnan när jag gick hem från stallet av någon anledning. (x Alltså gud vilken musiksmak jag hadde! :o

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar