lördag 31 juli 2010

Fullproppad dag

Miro var lagom nöjd när jag plockade in honom runt 11 .. Han var seriöst helt knäpp i stallet! Han brukar ju stå lugn och still och filosofera, men inte idag. Han var stressad och spänd, troligtvis för han var helt själv. Han höll till och med på att rymma ur boxen! ;o Annars kan han stå och sova i ett hörn med boxdörren på vid gavel med en höpåse på dörren, inte för att det exemplet brukar uppstå särskillt ofta men endå.

Något överpigg ponny, nej inte alls! :D Det gick knappt att skritta på tygeln utan att han trippade fram .. Bjöd som faan i traven, men han lyssnade bra både fram och tillbaka ändå. (: Hamnade dock lite bakom lod då och då .. Idag tränade vi öppna och sluta, innan har jag bara gjort det i skritt på honom. Men kom på att det kanske kan vara smart att köra igenom det någon gång innan kursen, kan ju hända att det blir nått sånt då. Öppnorna var sisådär men slutorna är jag riktigt nöjd med. (y) Red igenom galopprogrammet i Lb:1, det fungerade bra men dock måste vi nog jobba lite på rakriktningen. (a) Moa fotade, så det kommer blider senare. (:

Borstade av honom och släppte ut honom, tre steg sen la han sig i leran .. Tack säger jag bara! När Moa åkt hämtade jag hem min lilla kung från Näs, borsta av och sen ut på en liten tur. (y) Det var ganska bra att lilla Blcky gick fort, för då hinner Zanzibar med och jag behöver inte sitta och driva som en idiot. (; Vi skrittade mest, travade saaakta på en väg inte alls långt. Kort trav var inte skoj sa Zanzibar, han ville nog galoppera. (; När vi kom tillbaka skrittade jag ut honom till Näs och sen gick jag hem. (:

Ganska fullt upp hela dagen, därför dålig uppdatering. ^^,

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar