söndag 18 juli 2010

Gick till stallet vid halv 4 och mötte Klara, vi vandrade upp till Näs 3 och hälsade på Svartis och Helios. (: Och kameran var med. Vid halv 5 kom mamma och pappa, Klara åkte, så jag, mamma och pappa tog in alla hästar och så. Miro fick hälften av höet, så när han ätit upp det blev det borstning. (:

Skrittade länge, gjorde 10m volter på långsidorna med lite energiskare skritt emellan. I traven gjorde jag något som skulle likna serpentiner, ojämna och fina var de. (a) Rullade på i galopp på en större volt och sen skrittpaus. Trava lite, på åttvolt med skrittövergång varje gång det var dax att byta. Han bara sprang .. Sen galopperade vi, först nedsuttet utan stigbyglar och sen med stygbyglar i trepunktssits. Jag är lite lat, men seriöst, jag kan inte sitta i sadeln och det gör inte det hela bättre när han är seg som attan! Men då vart han fin! Mycket finare i vänstervarvet idag, brukar vara bättre i höger annars. (; Sen när jag skulle trava av var han superduper seg, gick verkligen i snigelfart .. Mamma fick bryta av en blomstjälk av lite tjockare modell, med blommor på toppen. (; Och det fungerade kalas som en motivationspinne! Helt plötsligt kunde hästen trava framåt. (y) La den på bogen någon gång när han inte lyssnade för skänkel, då for man ut åt helvetet eller kickade, haha. Men avtravningen är jag mest nöjd med i alla fall och vänster galoppen! Skrittade av vid hand och sen fick mamma ta Miro och fixa av honom grejor och allt.

Jag lekte ridlärare när Johanna red Blacky, det är vääldigt svårt att försöka få fram det jag menar .. Men på slutet blev det bra, då kom allting bitvis! Och den lille busen är så grymt söt när han leker dressyrponny! :D

Vi åt kvällsmat i stallet innan vi fodrade kväll, haha! Sen gjorde vi kväller där. (:

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar