onsdag 21 juli 2010

Dressyrträning (:

Dressyrträningen gick bra idag, väldigt bra till och med. (: Red fram själv i paddocken, han var hur lugn som helst och det kändes verkligen bra redan när jag tog tyglarna i skritten! Mina lugna skrittpass hjälpte verkligen till att få bort den där mystiska Miro ..

Sen fick vi gå in i ridhuset och då blev han jättespänd, men efter ett tag blev han mer och mer avslappnad. Red innanför spåret, volter och serpentiner. Och sen lite skänkelvikningar. Och idag kunde jag sitta på honom, med stugbyglar i hoppsadel(!) det har jag inte kunnat förut. (a) Red i Helios sadel, men ska prova rida i hans egen sadel inom kort igen och rida lite mer och se hur den ligger. (: Och jag är inte glad över att jag fått än en häst som absolut mååste titta lite extra på läktaren varje gång man går förbi, men förhoppningsvis ska det ge sig med tiden tycker jag .. Sen vet jag inte riktigt vad som var fel, helt plötsligt kunde han inte trava förbi A utan att kasta sig .. Men jag har i alla fall fått lite saker att jobba på, det är mest ryttarsaker. (; Och Pernilla tyckte jag kunde kunde starta honom inom kort, så 11 september rider vi nog hemma lokala dressyren som debut. :D

Lille Miro fick duscha efteråt, tror han tyckte det var skönt. Och min ponny är inte som alla andra, här är man snäll och erbjuder honom att beta lite gräs innan vi går in, men nej. Beta i tre minuter och sen går ponnyn själv in i stallet. (;

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar