tisdag 6 juli 2010

Mina vackra prinsar .. ♥

Idag har jag pussat på alla mina tre små prinsar, Blacky, Zanzibar och Miro.Blacky var min sköthäst i tre år, en liten fet bponny valack full med bus! Fast han vet själv när det passar att busa och inte busa, HAHA! ;D Sen Zanzibar var den ponny jag var skötare på innan vi skaffade Miro, en cponny valack som jag tävlade tom lokal LB på. (: Tänkte jag ska skriva ett inlägg om hela min hästhistoria någon gång, då får ni vet mera!
Blacky! :D♥
----------------------
I alla fall, Miro fick som jag sa innan en hagkompis idag. Han går nu med Con Rise, en av ridskolans hästar. Han är 6(?) år och vääldigt stor (så Miro ser mini ut), älskar att pussas gör han! Ihopsläppet gick bra, de var lite skrik i början och någon spark från Miro i början. Men Con Rise fjäskade in sig genom att klia och sen var de kompisar efter typ några minuter. ;D Sen betade de sida vid sida av de ogräs som finns i hagen, glada och kompisar. (: Con Rise har gått med Helios innan, men han går ute dygnet runt med Svartis på Näs nu och då var det ju bra att det gick att lösa så både Miro och Con Rise får gå tillsammans. Tror Miro och Con Rise skulle få gå i Dalsbyhagen senare, den är större och sen är det gräs (eller ogräs aktigt, whatever) så då blir nog Miro glad! :D
Sen var man kompisar! :D
----------------------
Vi åkte sedan ut till Solvarbo, hade inte träffat lille Zanzibar sen jag red ut honom dit innan midsommar! ;o Lilla fina ponnyn, vår tid blev faktiskt alldeles för kort .. ;/♥ Jag ska i alla fall rida honom 4/6 pass på kursen senare i sommar eftersom Miro inte orkar gå så jättehårt. (; Han hade det bra, en rejäl gräsmage har han fått. (x Mamma kände knappt igen honom, han blir så svart runt ögonen och mulen på sommaren, jag tycker det är fult! Jag gillar den lilla arabnallebjörnen jag. :D Bilderna blev kassa, inte lätt att få bra bilder när solen står som högst och det blir motljus typ vart man än står ..
Först stannade vi vid stona, glada när vi kom och ännu gladare när vi åkte. (;
Min stjärna och kung! ♥
Om Harley fått valt skulle han åkt med i bakluckan hem. (;
Att bli kliad är skööönt! (;
Grääsmage! :D
--------------------
Ha det bäst,
Jennie

1 kommentar: