torsdag 15 juli 2010

Frustrerad!

Rubriken, det är vad jag är just nu! Han har bjudning, men ingen ärlig sådan .. Jag rider med en mjuk hand och sedan framåt med sitsen. Men för att fånga upp den framåt bjudningen för att skapa en enrgi bakifrån kräfs förhållningar, och det är där problemet sitter. Då går han emot skänkeln och ibland bara blir det tvärstopp. Och sen har jag kommit fram till att jag rätt ofta ger honom dubbla budskap, först framåt på halva långsidan och sen när jag ska samla ihop energi blir det för mycket och rätt som det är står vi still och lika paffa båda två ..

Aja, tillbaka till dagens ridpass. Ibörjan gick det S K I T, travade bara runt för att få en ärlig bjudning och försöka få en jämn och fin kontakt i tygeln. Gick sådär, la mig på en ått-volt och det blev liite bättre. Gick över till galopp, bara rulla på och jag stod i trepunktssits. Här fick jag i alla fall en ärlig bjudning och en bra kontakt. Blev lite bättre i traven efteråt, men eftersom det det ''jobbiga'' sitter kvar är jag redan helt förtvivlad och bara tänker på det! Måste lära mig släppa sånt och se framåt! Sen tog vi skritt paus, sedan travade vi lite runt. Hade lagt upp tre bommar med 110cm mellan varje på mitten. Travade över dem och böt hela tiden varv. Över gick till galopp och la mig på en stor volt och skuttade över en bom som låg på block (i lägsta läget). Stod i trepunktsits/tvåpunktsits i variationer och även nersuttet lite granna. Jobbade bara på att få en bra avstånd till bommen och att jag skulle vara följsam. Och sen låta Miro skötta jobbet! La även fram handen då och då, någonting jag aldrig vågat göra på Zanzibar även om det inte är någon höjd alls och jag skulle inte göra det nu heller för den delen. (; Men på Miro vågar jag, jag litar på honom! ♥ Gick bra, Miro blir verkligen en lycklig ponny så fort det är bommar med. (': Avtravningen gick bra, men han var jättetrött så var inte så mycket bjudning framåt längre. (;

Bild från när jag skuttade med honom sist. (: Är glad över att jag fått en sån bra hopponny, en som jag kan lita på. En som kommer hjälpa mig att även våga styra mot det högre hindren! ♥
----------------------

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar