lördag 10 juli 2010

Hoppning!

Miro var ungefär SÅÅHÄÄR pigg och överladdad idag, haha! När vi travade fram sprang han och tittade på allt och inget och samarbetsviljan var ungefär 0,1. (; Så jag la mig på en volt, först i ena och sen i andra varvet och så släppte det lite. Men han var fortfarande pigg för det. Skrittade lite på tygeln, halvdan mellanskritt. Sen galopperade vi i båda varven innan vi tog skrittpaus. Sen hoppning, ni kallar det säkert inte hoppning eftersom det låg på 50cm som högst, men det var ju två hinderstöd med en bom i alla fall .. (a) Miro tyckte det var vääldigt lågt och hoppade väldigt mycket högre. Märks att jag bara hoppat Zanzibar det senaste halvåret (att skutta med Gerda och en hopplektion på Grey bortser jag från nu), jag vill vara med och bestämma alldeles för mycket och förstör för honom då. När jag hoppar Zanzibar måste jag hela tiden passa och ta regelbundna förhållningar och jag bestämmer också när han ska hoppa av. Full kontroll, jag bestämmer typ allt! Men den ridningen fungerar inte på Miro, han hoppar och jag hänger inte riktigt med alla gånger. Jag vill ha FÖR mycket kontoll. Hade ett inder på mitten som jag hoppade över och sen böt jag varv efter varje gång. Tur han är snäll. (: Avtravningen kändes super, han var lugn och vääldigt samarbetsvillig. Gav honom handen då och då och erbjöd honom att kunna sänka sig och det var inga problem. Efteråt var det en svettig och en vääldigt svettig Jennie. (; Jag borstade honom ute i solen idag, så skönt. (:
Bilder kommer snart, i ett eget inlägg. (: Mamma fotade och idag förstod hon också varför jag ville låna pengar till ett teleobjektiv. (;
Ha det bäst,
Jennie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar