tisdag 20 juli 2010

Inlägg 50

Ibland spricker planerna, min barbacka plan på gräsmattan sket sig ganska stort .. När jag tränsat och gick ut var det ingen söt New Forset valack jag höll i längre, det var en hetsig Arab hingst! Joo, det är sant. Han gick med huvudet högt och tyckte han var supersnygg och rädd för stenar på backen! Så jag gick in och sadlade istället. (; Tog hans egen sadel, tänkte att det var ett smart tillfälle att testa hur den låg eftersom jag ändå bara skulle skritta. Han var lite spänd när vi gick ut också, men så fort jag satt på plats i sadeln var han lugn igen. (: I pumaskor och för långa läder red jag i .. Stiglädren gick inte att korta mer, i en dressyrsadel skulle jag kunna rida med dem men inte i hoppsadeln. (;

Vi skrittade runt på lång tygel och gick sedan till gräset, och sen hade jag en Arab hingst igen .. Så vi skrittade tillbaka igen. Och sen var han lugn igen, och gud så samarbetsvillig han var! Äntligen har jag fått tillbaka den riktiga Miro igen! :D♥ Red på en 8volt och gud så fin han kändes (var med för den delen), så efter en stund var jag bara tvungen att prova trava lite. (a) Och samma där, hur fin som helst! Travade inte alls länge, skulle prova om sadeln gled, men inte. (: Åter till skrittarbete, red mellanskritt och sen några fram- och bakdelsvändningar, framdelsvändningarna var godkände, skulle gärna vilja ha lite mer energi i dem. Bakdelsvändningarna satt däremot bra. (: Travade ännu lite till (man blir så pepp när det går bra (a)), och sen skrittade vi av innan vi gick in. Red inte alls länge, men gud så bra det kändes! Sen borsta och mysa massor med lille hästen, världens finaste. ♥

Imorgon ska vi träna, ska bli riktigt skoj! Speciellt eftersom det gick så himlans bra idag. :D

Ha det bäst,
Jennie ♥

4 kommentarer:

  1. Jag hade också en hetsig arab hingst att göra med ibörjan idag haha! Dock är hon ju egentligen ett lugnt halvblods sto! (a)

    SvaraRadera
  2. Dom är roliga de små djuren ibland. ;p

    SvaraRadera
  3. Åh vad kul =)
    Man blir verkligen pepp när de går bra. Man vill inte sluta då (A)

    SvaraRadera
  4. Nej, då kan man rida huur länge som helst. (a)

    SvaraRadera