fredag 9 juli 2010

Aubiose (:

Idag på fm åkte vi till Aubiose, jag tycker de borde fixa en hästsportbutik i Säter också så man slipper åka till Borlänge hela tiden! ;o I alla fall skulle vi ha nya benskydd till Miro, och så blev det. (: Svarta Horse Guard, både fram och bak. Jag tycker att det är enkla, men ändå snygga eftersom det är möster på dem. ^^, Även en sadelhängare till boxen, så slipper sadeln ligga lutat mot boxväggen. ^^, En tävlingsmapp lyckades jag också få mamma att köpa (hon som köpte allt), så nu är det ordning med licenser, pass och grönt kort. (y)
(Bilder tagna med pappas mobilkamera, gissa vem som glömde att stoppa i ett batteri i kameran? (a) Sista är tagen med blixt, det kanske syns ..)
----------------------

Sedan vidare till Kupolen, supertråkigt att gå i klädaffärer .. (a) Jag köpte i alla fal två ''smycken'' till mina foppisar, en döskalle med rosa rosett och en Hello Kitty. :D Glass är ju inte heller helt fel, dock vågade jag inte prova pop corn (eller pop con som det stod på skylten xD) glassen, hihi. (a) xD

Vi hade insläppet idag, så jag och pappa fixade det. (: Mockade åt Miro innan, sen ut med hö och kraft sedan ut med Samritha och Grace på Näs. In med alla andra hästar och väga upp nya em mat och hänga ut kvällspåsarna. (; Alla hästar var snälla idag också, bra att de flesta är det så pappa också kan ta in dem. ^^, Miro och Con Rise går i Dalsbyhagen nu, lite bete men dock inte så bra men Miro klagar inte, haha! Borstade Miro efteråt, smorde in skapet, oljade hovarna (med olivolja, pappa tyckte jag skulle ta rapsolja nästa gång, oliv var tydligen för fint att ha på fötterna?) och provade nya skydden. (:

Mot kvällen var vi till willys en sväng, jag köpte en barbas och fick en av mamma, hihi! Men dock ingen rosa .. ;/

Ha det bäst,
Jennie ♥

2 kommentarer:

  1. Snygga skydden var, stillrena! :D Hahah pop corn glass lät ju spännande!

    SvaraRadera
  2. Jag är en seg människa som inte märker att folk kommenterar. (a) Håller med dig, snygga men ändå stilrena! :D Inte sådär vanliga och tråkiga ..

    SvaraRadera