söndag 18 juli 2010

Stalljour kan man nog säga ..

Jag var uppe tidigt i morse, kvart över 7! Upp till stallet och fodra, sedan väga upp morgon höet igen och vattna ute i hagarna. Sen åt vi frukost innan vi släppte ut alla i hagarna. (: Mamma och Johanna mockade åt ridskolehästarna medan jag och pappa var upp till Näs. Kollade till Helios och Svartis, de hade de bra och är ordentligt runda om magen. (; Svartis är dock ganska svullen i båda ögonen, stackars liten! Vi tog med Grace och Samritha hem och när vi kom tillbaka mockade jag åt Miro. ^^, Sen var det bara sopningen kvar i stallet. Iväg till Solvarbo med vatten, de hade det bra där med. Nu får de njuta det sista dygnet. Zanzibar har blivit ailien, skönt för honom så han slipper alla flugor. (: Och imorgon kommer han hem! :D :D

Egentligen skulle vi bara fodrat morgon och släppt ut hästar på morgon, men vi har stallet i em så vi gjorde det nu på morgonen istället. Vi har kvällen sen också, haha. ^^, Bilderna på bara Miro hann jag inte ladda upp igår kväll, för precis när jag laddat upp de andra inlägget började det åska och blixtra! (: ): Dåligt för man inte kunde sitta vid datan, bra för att det är fint att titta och lyssna på! :D Men bilderna kommer ikväll istället. (:

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar