måndag 19 juli 2010

Idag på fm red jag hem Zanzibar från Solvarbo, han ville varken följa med hem eller få en ny sko på ena bakhoven eftersom han tappat den .. Snäll att rida hem i alla fall, fast det var en läskig postlåda, bildäck i ett dike, en stor betongtrumma och en hög med stenar som var läskiga. (; Superbra bjudning hade han den bit vi travade också! :D Men gud så liten han är, ingen mage (fast den egentligen är jätterund) och ingen hals .. Liten ponny då. ;/

Hemma vid stallet igen fick de flugspray på sig och sen skrittade vi upp de på Näs. De släppte in Helios där också (han hår gått med alla utom Grey innan) och det gick bra, men Zanzibar ville gärna ha Helios för sig själv! Sen när jag kom tillbaka kliade jag på Svartis medan Klara borstade honom och när jag slutade klia började han klia på mig, för jag skulle klia mer. (; Sötponnyn! Var med Klara ut på Näs med Svartis sen innan jag gick hem och åt lunch.

Upp till stallet och sen moppa med Klara ut till Gerda. Vi fotade lite bilder på henne, superfint eftersom hon har salva på nosryggen. (; Och hon är inte grå längre! Snarare grå/vit/brun .. Sen moppa hem igen!

Red Miro i paddocken, barbacka. Skrittade bara, hade bestämt mig för att jag skulle få igenom skritten bra idag. Red först 10-15m volter på långsidorna i båda varv, sedan en åttvolt med halt vid mitten. Gjorde lite fram- och bakdelsvändningar, bakdelsvändningarna blev bäst! Gjorde några av vadera och sedan skänkelvikning. Inte så mycket tvärning, utan bara flytta för skänkeln. Avslutade med att göra öppna halva långsidan, 10m volt, sluta halva långsidan. Gjorde det två gånger och det gick bra. (: Blev fin, riktigt mysig! :D Sen såklart ta hand om Miro, pappa mockade idag. (y)

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar