tisdag 13 juli 2010

Tisdag

Idag har jag varit riktigt duktig, jag gick upp halv nio! Iväg till stallet och smörja Miro med flugmedel. Går inte att smörja honom på kvällen eftersom han alltid är blöt eftersom han måste svampas av efter varje ridpass. Tog ut Samritha till Näs och när jag kom tillbaka var Klara i tallet, inte pratat med henne på över en vecka eftersom hon varit utomlands så pratade lite med henne och sen vart det frukostdax i solen. (:

Sedan tömde vi stallgången, att skotta upp spån och sopa är inga problem. Men att hacka bort det kiss som ligger under allting och legat där ett tag och gutit sig fast i betongen är mindre kul. Och det är läskigt, för när man hackar med hackan slår det gnistor! ;o Inte för att det är farligt men det känns ju lite sisådär i alla fall. (; När vi var färdiga åkte vi ut till Solvarbo, jag kliad Zanzbar och det gillade han. (y) Flugmedlet var dock inte lika lockande .. Och han fick ta en grimma i storlek full (han har ponny i vanliga fall) så hade man inte så mycket att säga till om när han gick sin väg, med grimskaftet hängande efter! Behövde inte ens knäppa upp grimman för att få av en, haha! När grimman låg i normalläge bakom öronen så hängde det som ska sitta över nosryggen nere vid näsborrarna. ;p Sen kliade jag lite mer innan vi åkte till stona och vattnade där.

När vi kom tillbaka blev det att mocka åt Miro och sedan gå hem. Imorgon ska jag hjälpa till och skura stallet. Skötarsysslor egentligen, men jag får rida igång hästar (troligtvis Zanzibar skulle jag tro! :D) och det är det värt. (:

Åkte ner till sjön med mamma och pappa, men det började åska så vi doppade oss bara. Såklart vart det fint när vi kom hem igen .. Låg i skuggan och läste en bok och sen kom Sandra och hämtade en bok så pratade lite med henne också. (:

Pappa och jag var och tog in hästarna och det gick bra. Alla var snälla. (y)

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar