onsdag 14 juli 2010

Såpa och vatten

Idag har jag varit i stallet och skurat. Erkänn att jag är duktig som var uppe i tid idag igen och det kommer jag vara där i tid imorgon också. ;D Först skurade jag en vägg själv i Zanzibars box, de andra var i team. Moa och Thess, Johanna och Alex, men de två sist nämnda hade mest vattenkrig .. Klara kom sen iaf och hjälpte mig. (: Vi höll på till 3, skura bort skit och flott och allt vad det nu var .. Det är ganska blött i stallet nu, det blir det när man spolar med högtryckstvätt. (x Så nu har de klämt in alla hästar i lillstallet, Miro står brevid Blacky! :D Rambo och Juster fick gå ute i natt.


Gick inte alls bra att rida idag .. För det första var tre stycken där och hoppade och det var vääldigt svårt att få plats, de var överallt och ingen stans. ;o Travade fram och sen travade jag lite på volt, sen rullade jag bara på i galopp på en stoor volt. Skrittpaus och sen ått-volter i trav. Galopp på volt, men jag fick sån jävla håll när jag satt ner så det blev bara att rulla runt ännu mer på en stor volt. Har idétorka och vet inte vad jag ska hitta på, bra att jag ska träna för Pernilla om en vecka för då kan jag få tips och råd och någonting att jobba på. (: Avtravningen kändes lugnt bäst. Imorgon tar vi markarbete, vi behöver variation!


Ha det bäst,

Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar