lördag 24 juli 2010

Det finns inte ord ..

.. för hur jävla mycket jag älskar min ponny! ♥ Så härligt att ha en ponny som lyssnar, för någon vecka sedan var han hemsk verkligen! Bara man tog lite i tygeln sprang han i från allt, halvhalter var i hans huvud tvärnit. Men nu är han helt underbar!

Var till honom på kvällen, dagen har varit fullbokad med jobb på marknaden och sen var vi till mormor. Upp till stallet, och Miro ville bara kela! Var ju inte och borstade på honom igår eller någonting, bara spraya flugmedel i hagen på honom. Borstade min mycket dammiga häst och sen sadla och tränsa. Ridhuset nästa, var lite spänd men det blir bättre och bättre för varje gång. (: Gick i alla fall sjukt bra att rida, var med från det jag kortade tyglarna lixom. Lite mer framåt bjudning hade inte skadat, menmen. Mammas kompis var med och hon har ridit och så, så hon gav mig lite tips. (: Red runt på volter och lite 8volter, lite runtrunt alltså. (; Men Miro var underbar! Red i hans egen sadel, den ligger superbra, de gillar vi. (: Kan dock byta ner sadelgjorden till en kortare nu. (a)

Mamma fick skritta av, Miro var snäll. Det han gjorde var att stanna. (x Sen var det att klä av hästen, mamma mockade och hennes kompis borstade hästen, värsta lyxen. ;p


Provridning 30/5

Träning för Pernilla 21/7

Ha det bäst,
Jennie ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar