onsdag 21 juli 2010

Hiss och diss, -ridstövlar!

Bara för jag har tråkigt!



Läderstövlar Active CRW®
''Stövel i mjukt följsamt läder med detaljer i cordura. Insida i cambrelle. Resår utmed den svängda dragkedjan. Dekorativ silverpiping. Tillverkad i Europa. En skaftvidd.''
Hööks, 1699 :-

-Jag tycker inte alls att dom här stövlarna är snygga. Gillar inte den svängda dragkedjan, och inte heller detaljrna i condura. Rena kopian av Cartago och dessutom tycker jag också att det är enwanna be Tretornstövel med den vita dekorationen. Jag skulle helt enkelt inte ta på mig dom (och det är inte för att jag är dressyrryttare, jag är en dressyrryttare som hellre skulle ta på mig ett par hoppstövlar än ett par dressyr ..)
Mountain Horse SUPREME HIGH RIDER
''Mountain Horse, en helt ny ridstövel i mjukaste nappa. Otroligt följsam och fin passform. Utrustad med Stirrup Control System LITE, SCS3 LITE, som är en nättare version. YKK-dragkedja längs vaden, resår hela vägen. Elastisk snörning i vristen. Yttersulan, fram och baktill, är även utrustad med gel för bästa comfort. Passar utmärkt till de nya stigbygelinläggen för bästa grepp i stigbygeln. Finns i fem olika vidder och höjder.Storlek 36-42.''
3795 :- (pris hittat på en webbutik)

-Otroligt snygg och stilren stövel enligt mig! Tycker stövlar med snörning är otroligt snygga. Skulle lätt vilja ha sånna, dock tror jag inte att jag skulle ha råd att betala priset .. Har faktiskt provat ett par, riktigt sköna! Mjukt läder och det kändes inte som man skulle behöva rida in dom speciellt mycket. När jag köper ridstövlar efter jul blir det nog något liknande dom här. (:

Ha det bäst,
Jennie ♥

3 kommentarer:

  1. håller med dej! hööks ska alltid fejka saker på ett extreemt fult sätt. galet vad dom misslyckas ibland ;)
    gillar också mountain horsestövlarna, snyggt stilrena och sitter bra på alla. och sen är dom ju även galet sköna med . naaajs. :D

    SvaraRadera
  2. Joo, jag ska köpa ridstövlar till jul (för då har jag tillräckligt med pengar) har provat ett flertal olika märken, och Mountain Horse är verkligen de som är skönast! Inte alls så där stela så man får ont ..
    Hööks kopierar mycket, vissa saker är faktiskt snygga medan vissa inte är det! ^^,

    SvaraRadera
  3. har ett par Mountain Horse som är på bilden, dom är jätte sköna och ger ett bra skänkel läge, helt klart prisvärda! :D

    SvaraRadera